ˈبرنج هندی را موش هم نمی خورد!
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
ˈبرنج هندی را موش هم نمی خورد!
تاریخ : پنج شنبه 30 آبان 1392
نویسنده : RmZiRn
سم زماني براي نابودي خود دارد مثلاسم خيار يک هفته بعد از مصرف، از بين مي رود و استفاده از آن محصول بلامانع است، همانطور که دارو در بدن انسان همين گونه است و در يک زماني دوز خود را دارد
به گزارش بولتن نیوز،  بررسي اينکه برنج هاي وارداتي هندي و پاکستاني آلوده هستند يا نه موضوع گفت وگوي کوتاه «وطن امروز» با نايب رئيس انجمن برنج ايران شد.
اين مهم چند سالي است که از سوي مراجع مختلف تاييد و تکذيب مي شود. از يک سو مجلسيان آن را تاييد و از سوي ديگر سازمان ملي استاندارد آلوده بودن برنج ها را تکذيب مي کند. نايب رئيس انجمن برنج ايران درباره توليد برنج دانه بلند در ايران مي گويد که براي تهيه اين نوع برنج، برنج ها را در کارخانجات نيم پخت و پس از بسته بندي به بازار عرضه مي کنند.
اين کار در خارج از کشور صورت مي گيرد و چند کارخانه هم در داخل کشور اين نوع فرآوري را آغاز کرده اند اما از آنجا که با انجام اين کار، عطر و طعم برنج هاي کيفي از بين مي رود بنابراين براي تهيه برنج دانه بلند از نوع پرمحصول استفاده مي کنند.
او بابيان اينکه تهيه برنج دانه بلند بيشتر با نوع برنج هاي هندي سازگاري دارد، ادامه مي دهد که سازمان حفظ نباتات ورود هرگونه شالي به کشور را ممنوع کرده است. علي اکبريان در پاسخ به پرسش «وطن امروز» درباره آلوده بودن برنج هاي وارداتي تنها به گفتن اين نکته بسنده مي کند که چنانچه مقداري برنج هندي يا پاکستاني در معرض حيوانات موذي قرار گيرد و حتي در انبارهاي نامناسب و به مدت زمان طولاني نگهداري شود، آسيب نمي بيند چراکه به دليل داشتن آرسنيک در برابر جانوران موذي و هرگونه فسادي مقاومند. اکبريان ادامه مي دهد: ضريب شکستگي برنج هاي پرمحصول ايراني نسبت به شالي هاي هندي کمتر بوده و از هر 10 دانه، تنها يک برنج شکسته است. به گفته نايب رئيس انجمن برنج ايران، چنانچه تسهيلات مناسب و ارزانقيمت در اختيار کارخانجات شاليکوبي قرار گيرد، همه شاليکوبي ها آمادگي دارند تا تمام ماشين آلات خود را مدرن کنند و حتي بسته بندي هاي برنج را نيز شکيل کنند، همچنان که کار بسته بندي هاي زيباي برنج در استان هاي شمالي آغاز شده است. اکبريان از زبانزد بودن برنج ايران در سراسر دنيا خبر مي دهد و با بيان اينکه کشورهاي حاشيه خليج فارس و اروپا، برنج اعلاي ايراني را مصرف مي کنند و دولتي ها مي گويند برنج ايران به 60 کشور دنيا صادر مي شود، اذعان مي کند که همان واردکننده برنج هندي و پاکستاني هم بر سر سفره اش برنج ايراني مي گذارد.
    
    وزارت بهداشت فرار به جلو مي كند
    در همين حال رئيس کميسيون کشاورزي مجلس مي گويد که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي دولت هاي نهم و دهم در زمينه سموم کشاورزي فرار به جلو کرد چراکه از زمان مجلس هشتم تاکنون هنوز برنج هاي آلوده را آزمايش نکرده اند. عباس رجايي که با تسنيم سخن مي گفت درباره اينکه سموم مورد استفاده در کشاورزي موجبات افزايش ميزان سرطان ها در کشور را فراهم کرده است، با بيان اينکه اصولاسموم کشاورزي به طور طبيعي عوارضي خواهد داشت اما نمي توانيم بگوييم، شرايط کشور به گونه اي است که اين سموم در موادغذايي وارد شده و خيلي خطرناک است، اظهار مي دارد: سم زماني براي نابودي خود دارد مثلاسم خيار يک هفته بعد از مصرف، از بين مي رود و استفاده از آن محصول بلامانع است، همانطور که دارو در بدن انسان همين گونه است و در يک زماني دوز خود را دارد. وي اضافه مي کند: اينکه ما بگوييم چون سم در کشاورزي مصرف مي شود پس تمام بيماري ها و سرطان ها مربوط به اين موضوع است حرف غيرعلمي و اشتباهي است و بايد تجديدنظر شود، به نظرم وزارت بهداشت و درمان فرار به جلو مي کند چون وظايف خود را به درستي انجام نمي دهد و مشکلات خود را حل نمي کند. رجايي ادامه مي دهد: براي اين موضوع اولادنبال اين هستيم که بحث ارگانيک در کشاورزي توسعه پيدا کند و در قانون برنامه هم آورده ايم که حداقل 25 درصد سطح توليد کشور به ارگانيک تبديل شود چرا که همه دنيا به اين سمت حرکت مي کند و از طرف ديگر موضوع اين است که يکسري سموم در دنيا منسوخ شده است و ما هم در کشور از آنها استفاده نمي کنيم و سوم اينکه واردات سم آنقدر گران تمام مي شود که خيلي ها رغبت به استفاده از آن ندارند و اگر هم استفاده مي کنند با دوزهاي پايين است. رئيس کميسيون کشاورزي مجلس تصريح مي کند: مشکل ما اينجا نيست بلکه مشکل اين است که بايد جريان هاي ديگر در کشور ساماندهي شود تا مشکل حل شود، به عنوان مثال زماني در مجلس هشتم اعتراض کرديم که برنج هاي آلوده به آرسنيک وارد کشور مي شود و حتي رقم برنج را اعلام کرديم و کشور مورد نظر آن را هم مشخص کرديم، در فائو وقتي در کنار نماينده آن کشور نشستم و به من گفت که آلوده بودن برنج هاي هندي چيست که راه انداخته ايد، من به او گفتم: مگر نيست؟ گفت: چرا هست، چرا اينقدر شلوغش کرده ايد؟، بله، آن منطقه اي که اين برنج ها کشت مي شود هم خاک و هم آبش آلوده به آرسنيک است، ما هم قبول داريم اما شما کاري کرديد که روس ها هم از ما برنج نمي خرند. وي با بيان اينکه خود هندي ها هم قبول کردند که برنج شان آلوده است و الان هم هست، خاطرنشان کرد: ما در آن زمان آزمايش کرديم و ثابت کرديم که ميزان آرسنيک و کادميوم اين برنج ها بيش از حد مجاز است اما وزارت بهداشت زيربار نرفت و وقتي سوال کرديم چرا زيربار نمي رويد، گفتند: چون ما آزمايش نکرديم. ما گفتيم چون آزمايش نکرديد صورت مساله را پاک مي کنيد؟ و بعد متعهد شدند که دانشگاه هاي علوم پزشکي مبادي کشور، اين آزمايش را انجام دهند و جالب است که امروز هم شما پيگيري کنيد متوجه مي شويد که اين آزمايش انجام نمي گيرد. رجايي با بيان اينکه سازمان ملي استاندارد هم آزمايش نمي گيرد، خاطرنشان مي کند: سازمان استاندارد با فشار مجلس استانداردي را تعريف کرد اما او هم کاري را انجام نداد و رعايت نمي کند، اين گناه کيست؟ آنها وظايف خود را انجام نمي دهند و به گردن ديگران مي اندازند. ما نمي گوييم در کشور پسماندهاي سموم و کودهاي شيميايي در داخل محصولات نيست، چرا هست اما سازمان ها وظايفي دارند که بايد در نظر گرفته شود.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409